Kako da deci učenje postane zanimljivo a odlazak u školu radost? Zašto je potrebno da deca uče mnogobrojne podatke i činjenice, dok se o vrlinama kao što su samopouzdanje, upornost i kreativnost – malo govori?

Knjiga „Jesenja gozba sa vilom Bosiljčicom“ pisana je da bi putem igre i nenametnutog istraživanja motivisala najmlađe da cene navedene vrline, kao i da nauče da prepoznaju pozitivne strane snalažljivosti i radoznalosti koje će im biti potrebne u različitim životnim situacijama.„Jesenja gozba sa vilom Bosiljčicom“

O knjizi i o pristupu dečjem obrazovanju razgovarali smo autorkom, učiteljicom Željanom Lukić Radojičić, koja je povezala staro i novo, preplićući elemente iz naše starine sa današnjim životom, a motive i likove iz naše klasične književnosti sa detaljima iz savremenog života dece.

Razgovor vodimo u Čarobnom selu, koje zaista postoji u jednom kutku Srbije.

Odakle ideja za jednu ovakvu knjigu?

– Ovo je prva knjiga iz edicije „Čarobno selo“ i nastala je kao nastavni materijal u okviru istoimenog obrazovnog programa zasnovanog na celovitom pristupu učenju. Program je utemeljen na igri i učenju putem sopstvenog iskustva, izvan učionice.

Činjenica je da je dete celovito biće i da bi bilo neprirodno odvajati nastavno gradivo u posebne fioke i na taj način mu otežavati proces učenja. Zato sam se opredelila da poštujem dečju potrebu za igrom koristeći celovit pristup izučavanju različitih disciplina u podsticajnoj sredini.

Program je utemeljen na igri i učenju putem sopstvenog iskustva, izvan učionice.Program je utemeljen na igri i učenju putem sopstvenog iskustva, izvan učionice.

Zaključujem da je ova knjiga za vas bila i lični izazov. Jesam li u pravu?

– Moj lični izazov je jačanje kreativnih potencijala i spontano „uvlačenje“ dece u igru jer se tako najlakše i najbrže usvajaju funkcionalna znanja. Kroz problemske situacije i izazove deca se uključuju u aktivan proces učenja i angažovanja. Devet kratkih bajkovitih priča navodi ih na razmišljanje o isto toliko tema u kojima su integrisani nastavni sadržaji različitih predmeta. Ako se knjiga čita u učionici, učitelji imaju mogućnost da realizuju zanimljive integrativne sadržaje koji vode do funkcionalnih znanja.

Kroz knjigu „Jesenja gozba sa vilom Bosiljčicom“, namenjenu istoimenom modulu, decu vode jesenja vila Bosiljčica, devojčica Mitra i dečak Luka. Svakoj od vrlina posvećena je priča sa ilustrovanom stranicom – autorka je na taj način želela da naglasi značaj vrlina i decu podstakne na promišljanje o njima. Radnja svih priča odvija se u jednom skrivenom komadiću Srbije, u Luci godišnjih doba.

Mitra i Luka čitaocima otkrivaju svoje maštovite avanture pune čarobnih doživljaja, poput putovanja po domovini i svetu, ali i iskustvenog učenja u vajatu, špajzu, na pijaci ili pod otvorenim nebom. Sve te avanture dešavaju se tokom jeseni na selu, za vreme vladavine vile Bosiljčice i trajanja Jesenje gozbe. O ostala tri godišnja doba uskoro – u naredne tri knjige.

Učiteljima se ostavlja mogućnost da, u zavisnosti od afiniteta, razvijaju odgovarajuće kompetencije kao što su digitalna, finansijska, ekološka i medijska pismenost i preduzetništvo. Sve to sprovodi se tokom sedmičnih modula zasnovanih na principima srećnog učenja.

Preuzeto sa RTS

Himna Čarobnog sela

Pišite nam

Girl with Ice Cream